مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی از ماکت‌های لورفته خانواده iPhone 16 چه می‌فهمیم؟ پیکر شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس در گلزار شهدای مشهد به خاک سپرده شد + عکس برای بازی Hellblade II چه سیستمی نیاز دارید؟ قابلیت‌های جدید استوری در اینستاگرام + جزئیات موتور جستجوی ChatGPT به میدان می‌آید یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو
سرخط خبرها

چه ویژگی‌‌های جدیدی به سیستم‌عامل iOS 17 اضافه خواهد شد؟

  • کد خبر: ۱۶۳۰۳۹
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
چه ویژگی‌‌های جدیدی به سیستم‌عامل iOS 17 اضافه خواهد شد؟
انتظار می‌رود اپل کمتر از یک ماه دیگر در رویداد WWDC ۲۰۲۳، در مراسم معرفی جدیدترین نسخه‌های سیستم‌عامل خود (keynote) در تاریخ ۵ ژوئن مصادف با ۱۵ خردادماه، از iOS ۱۷ رونمایی کند. در این مطلب قصد داریم ۸ مورد از ویژگی‌های جدیدترین نسخه iOS را براساس شایعات و اطلاعات منتشرشده در مورد آن بیان کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز -  احتمالاً نخستین نسخه بتای iOS ۱۷ لحظاتی پس از معرفی آن در مراسم، در اختیار اعضای طرح توسعه‌دهنده اپل قرار می‌گیرد؛ اما احتمالاً نسخه بتای عمومی آن در جولای برای اعضای طرح نرم‌افزار بتای اپل ارائه می‌شود. طبق روال هر سال، احتمالاً نسخه رسمی این سیستم‌عامل در تاریخی در ماه سپتامبر، حوالی زمان معرفی آیفون جدید، منتشر خواهد شد. ممکن است برخی از ویژگی‌ها و تغییرات فهرست‌شده در این مقاله به نسخه‌های پس از iOS ۱۷ مثل iOS ۱۷.۱ و iOS ۱۷.۲ افزوده شود.

قابلیت Contact Key Verification در آی‌مسیج

چه ویژگی‌‌های جدیدی به سیستم‌عامل iOS 17 اضافه خواهد شد؟

اپل در دسامبر پیش‌نمایشی از ویژگی امنیتی Contact Key Verification ارائه و اعلام کرد این قابلیت در سال ۲۰۲۳ برای کاربران سراسر جهان منتشر خواهد شد. با توجه به این چهارچوب زمانی، احتمالاً این قابلیت در iOS ۱۷ ارائه می‌شود؛ البته ممکن است معرفی آن به زمان دیگری نیز موکول شود.

Contact Key Verification به کاربرانی که با تهدیدات دیجیتالی عجیب مواجه هستند، مثل روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق بشر و مقامات دولتی، اجازه می‌دهد تنها افرادی را که قصد پیام‌دادن به آن‌ها را دارند، تأیید کنند. کاربرانی که این قابلیت را فعال کرده‌اند، چنانچه هکر‌های مورد حمایت دولت یا افرادی با اهداف مخرب موفق به نفوذ به سرور‌های ابری و فعال‌کردن دستگاه‌های خود برای شنود مکالمات شوند، در مکالمات خود از این موضوع مطلع می‌شوند.

این ویژگی به‌عنوان یک لایه امنیتی جدید در آی‌مسیج ایجاد شده است و کاربران دارای این کلید امنیتی می‌توانند کد تأیید مخاطب را شخصاً در Facetime یا هر سرویس تماس دیگری مقایسه کنند تا مطمئن شوند با همان شخص مورد‌نظر خود درحال برقراری ارتباط هستند.

تغییر کنترل‌سنتر

طبق اطلاعات منتشرشده از سوی منبعی تحت عنوان analyst۹۴۱@ که پیش از معرفی آیفون ۱۴ پرو مکس اطلاعات دقیقی را در مورد قابلیت جزیره پویای این گوشی ارائه داده بود، کنترل‌سنتر در iOS ۱۷ بازسازی شده است. این منبع مدعی است کنترل‌سنتر جدیدترین نسخه iOS نسبت به قبل بیشتر قابل سفارشی‌سازی می‌شود و ممکن است اسلایدر نور فلش، آزادانه به‌سمت پایین یا بالا قابل تنظیم باشد.

طبق گفته «مارک گرمن»، خبرنگار ارشد بلومبرگ، در iOS ۱۷ شاهد بهبود‌هایی در اپلیکیشن والت خواهیم بود. analyst۹۴۱@ مدعی است این اپلیکیشن با تب‌ها و قابلیت‌های جدید جستجو مانند تصویر بالا، بازطراحی خواهد شد. بازطراحی اپلیکیشن والت زمانی محسوس خواهد شد که ویژگی‌های جدیدی مثل قابلیت Apple Pay later و Apple Card Savings به آن اضافه شود.

نسل بعدی Carplay

چه ویژگی‌‌های جدیدی به سیستم‌عامل iOS 17 اضافه خواهد شد؟

کوپرتینونشین‌ها در WWDC ۲۰۲۲ پیش‌نمایش نسل بعدی کارپلی را که از چند نمایشگر، ویجت و ادغام شدن با قابلیت‌های خودرو مثل مجموعه ابزارها، سیستم‌های کنترل اقلیم و رادیو FM پشتیبانی می‌کند، ارائه دادند. اپل در این رویداد اعلام کرد نخستین خودرو‌های مجهز به نسل بعدی کارپلی با مشارکت شرکت‌های خودروسازی آکورا، آئودی، فورد، هوندا، جگوار، لندرور، مرسدس بنز، نیسان، پورشه، ولوو و چند شرکت خودروسازی دیگر در اواخر ۲۰۲۳ معرفی خواهند شد.

همچنین شرکت در آن زمان اذعان کرد جزئیات بیشتر در مورد نسل بعدی این سیستم را اواخر سال میلادی جاری بیان خواهد کرد و با توجه به این چهارچوب زمانی، احتمالاً نسل بعدی کارپلی همراه با iOS ۱۷ ارائه می‌شود.

اپلیکیشن روزنامه‌نگاری اپل (Apple Journal App)

چه ویژگی‌‌های جدیدی به سیستم‌عامل iOS 17 اضافه خواهد شد؟

اپل درحال توسعه یک اپلیکیشن روزنامه‌نگاری با نام Apple Journal App برای آیفون با هدف رقابت آن با اپلیکیشن‌های مشابه مثل Day One است. طبق اطلاعات منتشرشده توسط وال‌استریت ژورنال، زمان انتشار این اپلیکیشن مشخص نیست، اما درصورت آماده‌شدن، ممکن است همراه با iOS ۱۷ معرفی شود.

امکان‌پذیر کردن سایدلودینگ اپلیکیشن‌ها (App Sideloading) در کشورهای اتحادیه اروپا

چه ویژگی‌‌های جدیدی به سیستم‌عامل iOS 17 اضافه خواهد شد؟

مارک گرمن سال گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد اپل درحال فراهم‌کردن امکان سایدلودینگ اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های آیفون به‌منظور رعایت قانون بازار‌های دیجیتالی اتحادیه اروپا (European Union's Digital Markets Act) است. کاربران با بهره‌مندی از قابلیت اپ سایدلودینگ می‌توانند اپلیکیشن‌های iOS را از منبعی غیر از اپ‌استور، روی آیفون خود نصب کنند؛ البته انتظار می‌رود بهره‌مندی از قابلیت سایدلودینگ اپلیکیشن‌ها تنها در کشور‌های اتحادیه اروپا امکان‌پذیر باشد (حداقل در ابتدای فرایند پیاده‌سازی این قابلیت که این‌چنین خواهد بود).

گرمن گفته است اپل قصد دارد این قابلیت را در آپدیت‌های بعدی iOS ۱۷، یعنی iOS ۱۷.۱ و نسخه‌های پس از آن اجرا کند.

ردیابی خلق‌وخو (Mood Tracking)

چه ویژگی‌‌های جدیدی به سیستم‌عامل iOS 17 اضافه خواهد شد؟

طبق گفته گرمن، iOS ۱۷ ابزار جدیدی برای ردیابی عواطف و مدیریت شرایط بصری در اپلیکیشن Health (سلامت) دارد. او انتظار دارد اپلیکیشن Health امسال برای آیپد نیز منتشر شود.

گسترش هشدارها در مورد ردیابی افراد بدون اطلاعات آن‌ها

چه ویژگی‌‌های جدیدی به سیستم‌عامل iOS 17 اضافه خواهد شد؟

اپل و گوگل اخیراً یک ویژگی هدفمند برای کمک به مقابله با سوءاستفاده از تگ‌های ردیابی بلوتوثی اجسام به‌منظور ردیابی افراد بدون اطلاع آن‌ها، ثبت کرده‌اند. کوپرتینونشین‌ها به‌عنوان بخشی از این اقدام مبتکرانه قصد دارند در جدیدترین نسخه iOS، هشدار‌هایی مشابه با هشدار در مورد ردیابی ناخواسته ایرتگ را برای تگ‌های ردیابی بلوتوثی سایر شرکت‌ها نیز ایجاد کنند. اپل این طرح خود را با عنوان ویژگی Unwanted Tracking Alerts Expansion معرفی کرده است. به گفته این شرکت، شرکت‌های تایل (Tile)، چیپولو (Chipolo)، سامسونگ و پبل‌بی (Pebblebee)، همگی حمایت خود را برای ارزیابی این ویژگی اعلام کرده‌اند.

اپل می‌خواهد این ویژگی را تا پایان سال ۲۰۲۳ پیاده‌سازی کند و iOS ۱۷ نیز از آن پشتیبانی خواهد کرد. طبق چهارچوب زمانی اعلام‌شده، به‌کارگیری ویژگی Unwanted Tracking Alerts Expansion از آپدیت‌های بعدی iOS ۱۷ آغاز خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->